Linnud teel

Hommik oli linde ja jäneseid täis. Kella poole seitsme paiku käib metsas veel korralik pidu ja pillerkaar. Kevad. Kuigi need teele sööstvad linnud on ilmselgelt alles lapsukesed. Ja kuidas sa siis kihutad, kui lapsed teel :-) 

Mäletan, et koolis kutsus Ingo meile kunagi loomadest ja lindudest rääkima asjapulga. Ilmselt siis, kui me esimesel aastal loomaetüüde tegime. Ega mul muud meeles pole, kui tõdemus, et ka loomad ja linnud ei liigutaks sabagi, kui neil selleks põhjust poleks. See näiline vabaduse illusioon, mida linnud taeva all liueldes meile pakuvad, on 95 % tingitud vajadusest leida endale toitu. Seega - linnud liuglevad vabalt vaid 5 % oma elust. Jonathan Livingston muutub selles kontekstis veel eriliseks kangelaslooks. 

Kui ma Mihkli palvel Johnny vahepealseid tekste ja kavandeid lugesin, siis mulle meeldis, et Ott oli oma kavandis teinud viiteid ka Livingstonile. Johnny loos oli merikajakas kaduma hakanud. Kuigi Koma kunagi ise mulle selle raamatu pihku pistis, et see on Johhny mõte. Ja seda rida tahtis ta ka Ellumõistetutes ajada. Merikajakas oleks ilmselt praegu päris hea tekstileid noorele mässumeelsele lavastajale. Nagu Stepihunt, mida pole tegelikult originaalis veel teatrites tehtudki, oleks hea leid keskealisele depressionistile :-)

Kui ma Tapa bensiinijaama oma hommikukohvi järele sõitsin, siis elasin läbi metamorfoosi. Peatusin autoga unise tankla ees, kus kõik viitas haigutavale hommikutunnile. Tühjus ja vaikus. Isegi linnud ei laulnud. Miks peaks linnud bensiinijaamas laulma? Hetk hiljem, kui ma tanklast välja astusin oli kõik muutunud. Tankla ees viskas nalja paarkümmend maalitud nägudega sõdurit. Minu auto, mille ma uhkesse üksindusse parkisin, oli sisse piiratud kamuflaažiga kaetud soomukitest. Kaks soomukit seisid veel nurga taga, kus suitsetas suur parv sõjamaalinguis mehi. Veidi oli selline võlukapi tunne. Avad ukse ja hetk hiljem on selle taga on hoopis teine maailm. 

Peangi nüüd natuke tööd tegema. Tunnike on veel istuda siin. Siis hakkab MTÜ Kirikureisid lõpetama. Hommikul oli ainult viis kraadi sooja, praegu on päikese käes liiga palav. Sõjaväelastel tundub midagi suuremat käsil olevat. Iga teine auto kannab numbrimärki EKJ. Ja huvitavaid autosid on. Kaitseväe paraadi asemel võib inimene tulevikus istuda tunnikese Tapal ja näeb ka kõik ära. Autoraadiost saaks marsse kuulata. Liiklemisel ettevaatust lindudega. 




Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

nooruse muretud mängud

Täna hommikul hakkas üks auto tänaval huilgama. Ärkasin üles. Viimasel ajal on uni arusaamatult hea. Magan mõnikord seitse-kaheksa tundi ja ...